NAAR HET PUBLIEK TOE
De Kunsthal was tijdens de verbouwing actief aanwezig op enkele evenementen in en buiten Rotterdam, met als doel zichtbaar te blijven tijdens de verbouwing en een nieuw publiek voor de MaakMee tentoonstelling 'S.H.O.E.S. Over hoge hakken en echte liefde' aan te spreken.
UITmarkt / 24UUR CULTUUR / De Wereld van het Witte de Withkwartier
Op ludieke wijze wist de Kunsthal tijdens de UITmarkt in Amsterdam (31 augustus en 1 september) en tijdens 24 UUR CULTUUR en De Wereld van het Witte de Withkwartier (14 en 15 september) de aandacht op MaakMee te vestigen. Met een Hoge Hakken Hindernisbaan (hakken tot en met maat 46, met dank aan Calandschoen Rotterdam) konden mannen en vrouwen hun snelheid op hoge hakken testen.
SHOES Scouts
Een speciaal scouting team ging tijdens deze evenementen en op enkele uitgaansavonden in de Witte de Withstraat de straat op om mooie, gekke of fraaie schoenen te fotograferen, met als doel MaakMee onder de aandacht te brengen. Met alle foto’s op Instagram geplaatst, startte de Kunsthal haar account op dit populaire social media platform.
Museumstraat 2013 (1, 2, 8 en 9 juni)
Tijdens het kleine Rotterdamse festival 'Museumstraat' gaan musea op reis in de stad en trekken in bij mensen in gewone straten. De Kunsthal was vier zaterdagen met een MaakMee presentatie en de klompen van Jean Paul Gaultier als ‘piece de resistance’ aanwezig bij verschillende ‘museumdirecteuren voor een dag’ in respectievelijk de Jacob Catsstraat in Noord, rondom de Blokweg in Hillesluis, in de straten rondom het Kastanjeplein in hartje Schiebroek en op de Kralingse Jericholaan.
Blown Away, 16 oktober 2013
Schoendesign, danskunst, video art, het kwam allemaal samen in een markante productie van Kunsthal Rotterdam en Conny Janssen Danst ter gelegenheid van het festival Blown Away in de Onderzeebootloods in de Rotterdamse haven. Filmmaker én danser Davide Bellotta (Conny Janssen Danst) maakte een videochoreografie over twee bijzonder sterke karakters en hun schoenen.