kunsthal online
Afgelopen jaar was de Kunsthal en haar publiek zeer actief op de social media. Talrijke foto’s en snapshots die bezoekers maakten van de fotogenieke tentoonstellingen gingen online de wereld over. Het enthousiasme van het publiek zorgde voor talrijke aanbevelingen via ‘mouth-to-mouth’ en berichten aan vrienden, fans en followers werkten online als een olievlek door.
MaakMee als social media motor
In de tweede helft van het jaar was het MaakMee project de motor achter het verder bereiken van nieuw publiek via social media. De communicatie afdeling is voor dit project tijdelijk versterkt met een parttime community manager die actief met de MaakMee-deelnemers communiceerde via Twitter, Facebook, Instagram en e-mail.
De Kunsthalwebsite werd in 2013 door 574.470 mensen bezocht (stijging van 23% t.o.v. 2012), waarvan 67% nieuwe online bezoekers waren, en 15% uit het buitenland afkomstig was.
In de statistieken van musea en hun achterban op social media, is de Kunsthal trots dat ze landelijk de achtste plaats inneemt. Eind december had de Kunsthal 25.150 fans op Facebook (een groei van 260% t.o.v. 2012), 12.250 volgers op Twitter (groei van 60%) en 3500 tags op Instagram (medio 2013 mee gestart).