Organisatie
In aanvulling op de 23 vaste medewerkers maakte de Kunsthal tot 1 februari 2013 gebruik van gedetacheerde, gesubsidieerde werknemers en oproepmedewerkers. De winkel was afgelopen jaar verpacht en het Kunsthalcafé werd gerund door de Vermaat Groep. De educatiemedewerker, afdeling communicatie en het curatorenteam werden ondersteund door stagiaires. Eind 2013 is een vrijwilligerscoördinator aan het team toegevoegd om een ploeg enthousiaste publieksmedewerkers te werven.
Gedurende de periode dat de Kunsthal gesloten was voor publiek, van 3 juni 2013 t/m 31 januari 2014, is het volledige Kunsthalteam ingezet ten behoeve van verbouwing gerelateerde zaken. Voor grafische vormgeving, transport en inpakwerkzaamheden, en voor gespecialiseerde expertise is tijdelijk extern personeel aangetrokken. In de loop der jaren is hiertoe een betrouwbaar netwerk gekwalificeerde freelancers, bedrijven en deskundigen opgebouwd.
Nieuwe suppoosten
Per 1 februari 2013 heeft de Kunsthal afscheid moeten nemen van de suppoosten en een facilitair medewerker, die jarenlang ingehuurd waren via de gemeente Rotterdam en betaald uit de ID en de WIW-regeling. Met het afschaffen van deze subsidieregeling beschikte de Kunsthal niet langer over de middelen om deze medewerkers in dienst te houden. In 2014 is de Kunsthal in overleg met de gemeente tot een nieuwe oplossing gekomen voor de lopende Cultuurplanperiode tot 2016.
Nevenactiviteiten medewerkers
Naast de bijdragen aan tentoonstellingscatalogi, rondleidingen en ontvangsten die direct aan de tentoonstellingen zijn gerelateerd, werd door een aantal medewerkers van de Kunsthal verschillende nevenactiviteiten ontplooid.
Directeur Emily Ansenk was actief in diverse commissies en besturen, onder meer als lid van de aankoopadviescommissie Stedelijk Museum Schiedam; de jury van de Sacha Tanja Penning en de Henri Winkel Award (Willem de Kooning Academie); de Economic Development Board Rotterdam; de Raad van Advies Tiger Business Lounge, Internationaal Film Festival Rotterdam (tot juni); de Programmaraad RTV Rijnmond; de Stichting Museumpark Rotterdam en de Regieraad Hoboken.
Speciale aandacht verdient de uitnodiging van (toen nog) Hare Majesteit de Koningin aan Emily Ansenk om op 13 juni 2013 het werk van de wereldberoemde kunstenaar Anish Kapoor te introduceren. En hem vervolgens in gezelschap van honderdvijftig genodigden te interviewen in het Paleis op de Dam, in aanwezigheid van Z.M. Koning Willem-Alexander en H.M. Koningin Maxima en Prinses Beatrix. Na een korte inleiding door Prof. H. van Os vond de introductie en het interview plaats.
Curator Jannet de Goede nam deel aan de conferentie Museum Ideas 2013 in Londen en was lid van de selectiecommissie Art The Hague 2013 en lid van IEO (International Exhibition Organisers). Curator Charlotte van Lingen was 'reviewer' bij Les Rencontres
d' Arles (Fotofestival Arles), jurylid van de Wilhelmina-ring (oeuvreprijs van Nederlandse beeldhouwkunst) en lid van Muscon (exchange platform for design and architecture). Registrar Klaas Witsen-Elias was onder meer actief als bestuurslid van de Nederlandse Registrar Groep (NRG) en Beveiligings Adviseur Luchtvracht voor de Kunsthal.
Mariëtte Maaskant, hoofd marketing en communicatie, was lid van de Raad van Advies Rotterdam Festivals.
Stagiaires
In 2013 hebben de volgende stagiaires zich vol enthousiasme en betrokkenheid ingezet voor de Kunsthal: Lisa Fuchs (Algemene Cultuurwetenschappen, Erasmus Universiteit), Koen James Woldringh (European Studies, Universiteit Maastricht), Maud Verhoeff (Kunstgeschiedenis, Vrije Universiteit Amsterdam), Saskia Molema (European Studies, Universiteit Maastricht) en Merel van Engelen (Algemene Kunst- en Cultuurwetenschappen, Erasmus Universiteit).
Directie
![]() Emily Ansenk |
![]() Bas den Hollander |
![]() |
Tentoonstellingsmanagement
![]() Jannet de Goede |
![]() Charlotte van Lingen |
![]() Eva van Diggelen |
![]() Klaas Witsen Elias |
![]()
|
![]()
|
Educatie en publieksbegeleiding
![]() Marieke van Oudheusden |
![]() Yvonne Kennis |
![]() |
Productie en Technische dienst
![]() Jan Moerer |
![]() Jan van Vliet |
![]() Theo Barneveld |
![]() Ron Barneveld |
![]()
|
![]()
|
Fondsenwerving en externe relaties
![]() Jeroen van Breugel |
![]() Sarah Slootweg |
![]() |
Marketing en communicatie
![]() Mariëtte Maaskant |
![]() Sabine Parmentier |
![]() Martin Hoorweg social media manager MaakMee tot april 2014 |
Algemene zaken
![]() Annemarie Nigten |
![]() Eveline Bos |
![]() Andrea Speelman |
![]() Loes Buitendijk |
![]() Hatice Özdemir |
![]()
|
Financiën
![]() Ralph Theijs |
![]()
|
![]() |
Hoofd Veiligheidszaken
![]() Martijn Sonderwal |
![]()
|
![]() |
Gebouwbeheer
![]() Gert-Jan Knoll |
![]()
|
![]() |